Mis on aktiivne seismine?

Tänapäeval on palju võimalusi kujundada enda töökoht ergonoomiliseks, et töövõime säiliks ka hilisemas eas. Alustada tuleb juba TÄNA! Kui esialgu ei ole võimalusi moodsaid lahendusi töökeskonda soetada, saab igaüks meist algust teha väikeste asjadega. Näiteks vaata üle oma olemasolev mööbel, tehnika ja töötool ning reguleeri see ergonoomikapõhimõtete järgi.

Reguleeritava kõrgusega lauad on aluseks töökoha ergonoomilisel kujundamisel. Paljudes töökohtades on juba reguleeritavad lauad olemas aga neid ei osata kasutada sihtotstarbeliselt. Seega ei ole neist kasu, kui sa ei kasuta seda nii nagu peaks ja võiks. Laud, mida on võimalik tõsta nii kõrgele, et saaksid teha tööd ka seistes, siis kindlasti ka tee seda. Terve päev istumist kurnab sinu keha.

Tegelikult kurnab keha ka terve päev seismine. Just seetõttu on oluline, et kui me seisame töölaua taga staatilises kehaasendis, teeksime seda aktiivselt.

Mida siis tähendab aktiivne seismine? Vastus on lihtne. Aktiivne seismine on siis, kui me seistes oleme aktiivsed ehk liigume. See tähendab, et meie keha on liikuvuses ja/või meie pind jalgade all on pehme. Näiteks ergonoomiline matt jalgade (paremal pildil) all vähendab seismisest tulenevat jalgade väsimust. Aktiivse seismise ajal on meie keha ja jalad tervislikus liikuvuses – õige väikses küll – millest ei saa arugi. See aga tagab selle, et olles ühe koha peal, on meie süvalihased töös ja me teeme veidi trenni – hoiame lihased aktiivsena. Selle pisiasja mõju pikemas perspektiivis on aga suur. Me tunneme end tööpäeva lõpus värske ja õnnelikuna. Ka töö saab edukamalt tehtud.

Parim on vahetada tööasendit päeva jooksul võimalikult palju, sest pikka aega ühes asendis olemine, olgu selleks siis istumine või seismine, mõjub kehale stressi tekitavalt ja plussid võivad muutuda miinusteks.
Tööasendite vahelduv muutmine aitab muuta töökeskkonda ergonoomilisemaks ning tervislikumaks ja võtab ära tervisemured, mis võivad tekkida ebapiisavast liikumisaktiivsusest tööpäeva jooksul.


Seismine vähendab:
– stressiga seotud sümptomeid
– veresoonte laienemist

2 tundi seismist tööpäeva jooksul = põletatud 340 kalorit

Seismine:
+ suurendab hapniku tarbimist
+ parendab verevarustust
+ tugevdab lihaseid
+ muudab paremaks üldist enesetunnet
+ tõstab töövõimet
+ stimuleerib ja tasakaalustab lümfisüsteemi
+ tugevdab skeletilihassüsteemi
+ parendab kordinatsiooni



Ergonoomilised vahendid seismise mugavamaks ja aktiivsemaks muutmiseks:

ergoway ergonoomika töötervishoid ergotöökoht ergonoomiline töö kontor mugav ilus töökeskkond hea tervis
  1. Reguleeritav laud – Elektriliselt reguleeritav ergonoomiline töölaud tagab õige tööasendi sekunditega. Ühe nupuvajutusega saate reguleerida laua istuva tööasendi jaoks sobivale kõrgusele või tõsta lauda nii kõrgele, et saate tööd teha seistes.
  2. Aktiivse seismise laud – Seismise laud on tõhus viis säilitada tervislik liikumine tehes tööd seistes. Aktiivse seismise laud vähendab jalgade väsimust ja turset. Lisaks paneb tööle süvalihased ja suurendab energiatarbimist.
  3. Ergonoomiline seisulaud – Seisulaud BodyMove aitab vähendada liiges- ja lihasvalusid. Laud on stabiilne ja jalgadeks on pehmed pallid, mis liiguvad keha liigutades kaasa ja nii ei ole jalgealune liiga jäik. Lisaks aitab ta vähendada väsimust ja valu jalgades ning seljas.
  4. Ergonoomiline seisumatt – Seisumatt on elastne, hingav ja ergonoomiline. Ergonoomiline matt on keskelt paksem ja pehmem, mis aitab vähendab jalgade väsimust ja turset.
  5. Ergonoomiline töökoha matt – Jalamatt on valmistatud polüuretaan integraalist. Sobib väga hästi töökohtadele, kus inimesed peavad pikalt kõvematel pindadel (nt betoon, kivi) seisma. Matt vähendab oluliselt jalgadele ja seljale rakenduvat koormust ja lihasväsimust. Samuti sobib hästi kasutamiseks seisutöökohal kontoris, apteegis, tootmises või kaupluses müüjale.

Kui seisad siis ikka aktiivselt ja kui istud, samuti aktiivselt!

Jälgi meie tegemisi ka Instagramis! 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

13 soovitust, kuidas olla energiline ja tõsta töövõimet
Meie ei jaga su andmeid.