Võimlemispall aitab vabaneda pingetest

ergoway ergonoomika võimlemispall mugav töö tervislik istumine tool ergonoom

Ergonoomiline töökeskkond ajakirja Golf lugemisel: Ergoway ergolaud, RollerMouse, Salli sadultool ja muidugi hea kohv 😉

Võimlemispalliga treenimine tugevdab lihaseid, parandab vastupidavust, paindlikkust ja tasakaalu organismis, vähendab väsimust ja lihasjäikust. Võimlemispalliga ja lamedal pinnal treenimise vahe on see, et võimlemispalliga on kasutuses rohkem muskleid. Need musklid muutuvad ajapikku tugevamaks.

Sobivaim võimlemispall on selline, millel istudes on puusad natuke kõrgemal kui põlved. Kui pall lõhki läheb, siis on enamasti tegemist odava palliga, mis pole lõhkemiskindel.

Uuemad pallid on reeglina lõhkemiskindlast materjalist (burst resistant) ja kokkupuutel terava esemega lõhki ei lähe, vaid tühjenevad aeglaselt. Võimlemispalli mõtles 1963. aastal välja Itaalia plastmassitootja Aquilino Cosani. Hiljem hakati seda kasutama raviotstarbel. Pall on populaarne jõusaalis sportlaste treeningutel. Samuti soovitatakse palle kontoritesse ja teadlikud tööandjad ostavad ise neid palle.

ergoway võimlemispall fitnesspall ergonoomika ergonoom eurerg töö tervis

 

Mis juhtub, kui istuda päevast päeva puhkepausideta arvuti taga? Arvutiga töötades on inimesel staatiliselt koormatud kindlad lihasgrupid: õlavöötmelihased, lülisammast toetavad lihased, käsivarrelihased ja passiivses tegevuses jalalihased.

Seljalihased lõtvuvad istumise ajal, ainevahetus selgroogu toetavates lihastes nõrgeneb ja verevarustus on häiritud. Tekivad lihaspinged, mis koos lihasjõu vähenemisega põhjustavad halva rühi ja lihasdüsbalansi. Oht on kergesti selga vigastada, näitekskummardades või äkilisi kehapöördeid tehes.

Soovitav on kasutada palli tooli asemel mitu korda päevas paarkümmend minutit korraga. Pallil olles hoiab inimene õiget rühti ja treenib samal ajal selja- ja kõhulihaseid. Püsib kõrge kontsentratsioonivõime – pareneb tähelepanu ja õppimisvõime.ergoway võimlemispall fitnesspall ergonoomika ergonoom eurerg töö tervis golf istumine

Soovitav on kasutada palli tooli asemel mitu korda päevas paarkümmend minutit korraga.

Tuleb meeles pidada, et pall ei ole ergonoomilise tooli asendus, vaid on mõeldud ajutiseks keha sirutamiseks. Võimlemispall ei toeta alaselga ega käsi. Kui tunnete istudes ebamugavust, tuleb anda seljalihastele puhkust ja istuda kontoritoolil, mis toetab alaselga või istuda ergonoomilisel sadultoolil.

Ergoway komplektis on võimlemispall, pump ja harjutuste brošüür. Palju harjutusi leiab Youtube’ist. Palli saab näiteks asetada selja taha vastu seina ja teha sellega kükke.

ergoway võimlemispall fitnesspall ergonoomika ergonoom eurerg töö tervis ajakiri golf

 

 

*Artikkel ilmus ajakirja Golf 3/2018 numbris.

 

 

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Proovi ergonoomikat üks nädal TASUTA! Kirjuta ergoway@ergoway.ee :) Peida