10 NÕUANNET TERVISLIKUMAKS ELUKS I Ergonoomika on oluline kõikidele, kes hoolivad oma tervisest

Eesti kontoritöötajatest 68 % kaebavad alaseljavalu, ent ergonoomikasse panustanud ettevõtetest 72 % saavutasid paremaid majandustulemusi.

 

Ergonoomika on oluline kõikidele, kes hoolivad oma tervisest. Ergonoomiliste lahendustega saab optimeerida töökeskkonda ja luua käitumuslikke muutuseid, mis toovad kasu nii töötajatele kui ka kogu ettevõttele, aga oluline on see ka kodus.

– Ergonoomika on oluline kõikidele, kes hoolivad oma tervisest.

Triinu Sirge. Foto: Siim Kinnas, Ergoway

Sertifitseeritud ergonoom Triinu Sirge annab 10 nõuannet tervislikumaks ja paremaks eluks:

  • Laud peaks olema piisavalt suure pinnaga, et mahutada kõik vajalikud töövahendid töövihikutest ja kirjatarvetest arvutini.

  • Tooli valides pea silmas lauakõrgust. Kui lauda ei saa reguleerida, on tooli reguleeritavus eriti oluline.

  • Kooli- või töölauda akna juurde asetades peaks loomulik valgus langema vasakult, kui oled paremakäeline, ja paremalt, kui oled vasakukäeline. Väsimus, peavalu ja tunne justkui oleks liiv silmas viitavad sageli ebapiisavale valgustusele.

  • Arvutiga töötades peaks nii süle- kui ka lauaarvuti puhul ekraan asetsema silmade kõrgusel.

  • Kasuta tooli asemel võimlemispalli mitu korda päevas paarkümmend minutit korraga. Pallil olles hoiab inimene õiget rühti ja treenib samal ajal selja- ja kõhulihaseid. Püsib kõrge kontsentratsioonivõime – pareneb tähelepanu ja õppimisvõime.

  • Odavam on osta üks lihtsasti reguleeritav ergonoomiline tooli-laua komplekt kui vahetada mööblit paari aasta tagant.

  • Õpeta lastele juba varasest east, mida istumisel, seismisel tähele panna ja kuidas leida enda jaoks õige, mugav asend.

  • Hea kehaasend aitab vältida kaela-, õlavöötme- ja seljavalu, mis on tänapäeval üha süvenev nähtus, kuid sama oluline on ka valgustatus.

  • Olenemata sellest, kas ollakse värskes õhus või toas, tuleks igal juhul liikuda, et parandada vereringet ja vabastada lihased tekkinud pingest. Selleks sobivad erinevad sirutus- ja venitusharjutused või kasvõi ühest toast teise kõndimine.

  • Julge rääkida oma murest ja küsida, kui on vaja näiteks uut töötooli. Ehk ei saa seda osta kohe järgmisel kuul, aga kui ei räägi, siis ei osteta seda ka järgmisel aastal.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SOOVID, ET SU TÖÖKOHT OLEKS MUGAV JA TERVISESÕBRALIK?

LIITU UUDISKIRJAGA, ET OLLA KURSIS SOODSATE JA KVALITEETSETE ERGONOOMIKAPAKKUMISTEGA

 

LIITUMISEL SAAD OMA ESIMESELT OSTULT 10% SOODUSTUST

Meie ei jaga su andmeid.