Kodukontori ergonoomika

ergoway ergonoomika töötervishoiu ekursus töökeskkonnavolinik töökeskkonnaspetsialist e kursus
Seisev tööasend kokkupandava seisutöökohaga tagab mõnusa vahelduse kodukontoris ja on ergonoomiline.

Suur osa ettevõtetest on viimase aasta jooksul pidanud enda töökorraldust muutma ja ajal, mil kodukontoris töötamine on saanud justkui uueks normaalsuseks, tuleb eriti hoolikalt üle vaadata muutunud ergonoomika tingimused (kodu)töökeskkonnas, et säiliks hea tervis ning efektiivsus ei väheneks.

On teaduslikult tõestatud, et mugav ja tervisesõbralik töökoht kodukontoris tõstab töötaja produktiivsust ning vähendab terviseriski. Milline on ergonoomiline kodukontor, mis aitab ennetada valusid ja tõstab tööviljakust? Kodukontoris töötades on oluline luua endale töökoht, kus keha saab olla loomulikus, pingevabas asendis – väga oluline on üle vaadata enda töötool, töökoha valgustus ja kehahoid, et säästa enda tervist ja vältida valusid. Ergonoomilise töökoha loomiseks kodukontoris ei ole tingimata vaja kulutada suuri summasid, sest juba mõne soodsa ergonoomika lahenduse abil on võimalik oma kodust töökohta muuta oluliselt kehasõbralikumaks ja tervislikumaks.

KODUKONTORIS TÖÖASEND MUGAVAKS

Kui töötate istuvas asendis tuleb leida lahendusi asendi muutmiseks. Seisutöökohta saab kasutada nii istudes kui seistes.

Sundasendis istudes töötame sageli pikki tunde, mis muudab verevarustuse aeglasemaks. Hiljutise Eesti teadusuuringu järgi  ligi 70% kontoritöötajatest,  kes istus enamus  tööpäevast arvutis  tavalisel  töötoolil,  tundis  viimase  30  päeva  jooksul  alaseljavalu.  Muutes  ka  koduse töökeskkonna  ergonoomiliseks,    saame    ennetada    koormust    silmadele,    valusid    ja ülekoormushaiguseid    alaselja- ja    kaelapiirkonnas. Teaduslikult    on    tõestatud,    et ergonoomilised  töövahendid  tõstavad  töövõimet  ja  muudavad  töötamise  tervislikuks ning mugavaks.

Esmasteks abivahenditeks kodukontoris võiksid sellisel juhul olla:

Sülearvutiga töö puhul kodukontoris kasuta eraldi sülearvutialust, ergonoomilist hiir ja klaviatuuri.

SÜLEARVUTIGA TÖÖ ERGONOOMILISEKS

Pideval sülearvutiga töötamisel kaasneb terviserisk, sest sülearvuti ekraan asub liiga madalal ja seetõttu tuleb pead ja kaela alla kallutada. Töötades pikemalt sellises asendis, põhjustab see vaevusi kaelas, õlgades ja seljas. Selleks, et vältida valusid, tuleks sülearvuti tõsta silmade kõrgusele ja selleks sobivad erinevad käepärased vahendid, näiteks raamatud või kastid.

Kodukontor ergonoomiliseks

Samas, kui sülearvutiga tuleb tööd teha järjepidevalt, on mõistlik investeerida enda tervisesse ja soetada ergonoomilised abivahendid:

  • Sülearvuti alus, mis tõstab sülearvuti ekraani silmade kõrgusele, mida on lihtne kokku panna ja mugav kasutada igal pool
  • Ergonoomiline klaviatuur, mis hoiab trükkimisel käed pingevabas asendis ja ennetab randmevalusid
  • Ergonoomiline hiir, mis sobib sinu käe suurusega ja ennetab karpaalkanali sündroomi teket – VAATA videot all, kuidas valida endale ergonoomilist arvutihiirt?

Ergoway kõrgharidusega ergonoomikaspetsialistidega võta ühendust ergoway@ergoway.ee või helista 58 589 589 😉
Meie üle 15 aastane teaduspõhine kogemus on usaldust väärt!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SOOVID, ET SU TÖÖKOHT OLEKS MUGAV JA TERVISESÕBRALIK?

LIITU UUDISKIRJAGA, ET OLLA KURSIS SOODSATE JA KVALITEETSETE ERGONOOMIKAPAKKUMISTEGA

 

LIITUMISEL SAAD OMA ESIMESELT OSTULT 10% SOODUSTUST

Meie ei jaga su andmeid.