7 nõuannet, kuidas jääda terveks kaugtööl

 

Nutikad seadmed ja interneti mugav kättesaadavus laseb meil valida töökeskkonda, kuid alati ei ole tagatud töökoha ergonoomilisus. Ka väljaspool kontorit töötades peab jälgima millises kehaasendis sa tööd teed. Raskusi tekitab ka aja planeerimine. Kuna oled väljaspool töökeskkonda, siis on vaja seada kindel töökava, et kõik asjad saaksid tehtud.

Erinevad nipid kuidas olla kodukontoris ergonoomiline ja produktiivne:

1. Sülearvuti kasutamisel ole ergonoomiline
Sülearvuti kasutamisel on probleemiks liiga madalal asuv ekraan, mis sunnib pead ja kaela kallutama alla, põhjustades vaevusi kaelas, õlgades ja seljas. Valude vältimiseks võta kasutusele sülearvuti alus. Kui oled näiteks bussis või lennukis, kasuta esiistme küljes olevat alust arvutihoidmiseks. Kui on vaja palju lugeda, saab parema kehaasendi, kui asetad sülearvuti alla läpakakoti või miskit muud käepärast. Sülearvuti puutepaneeli pikaajaline kasutamine põhjustab randmevaevusi. Kui arvutit on vaja ka mujal kui kontorikeskkonnas, tasub kasutada eraldiseisvat ergonoomilist hiirt, mis toetab korralikult rannet ja sõrmi. Miniatuurne kaasaskantav klaviatuur loob mugava töökeskkonna, kus iganes te ka ei viibi.

2. Nutitelefoni puhul on tähtsaim säilitada pea ja kaela loomulik asend
Nutiseadmete kasutamine sunnib meid vaatama alla, see aga tekitab kaelale lisapingeid. Pikaajaline pea ettekallutamine on eeldus nutikaelale ehk kaelavalule. Ebameeldivate tagajärgede vältimiseks hoia oma nutiseade silmade kõrgusel. Ära kasuta nutitelefoni sõitvas autos, bussis, sest see on lisapinge silmadele. Jälgi, kui tihti ja mis asendis nutiseadmeid kasutad, spetsiaalsed alused ja hoidikud aitavad tagada õigema kehaasendi.

3. Õige ja ergonoomiline kehaasend vabastab lihaspingetest
Kui tööd on vaja teha istudes, peab kael olema vertikaalselt püsti, mitte kallutatud ettepoole või alla. Püüa ekraan sättida silmade kõrgusele. Õlad peavad olema vabas asendis, käed keha lähedal ja selg hästi toetatud. Kui puudub hea tool, säti ise selja nimmeosa juurde padi, pleed või spetsiaalne nimmetugi. Ranne peab olema neutraalses asendis ja toetatud, mitte kallutatud üles ega alla. Jalad peaksid toetuma vastu maad.

4. Meie keha vajab liikumist
Pikka aega ühes asendis töötamine, isegi siis kui sul on hea kehaasend, on halvem kui lihtsalt ebaergonoomiline tööasend. Pea piisavalt puhkepause. Iga 30 tööminuti järel puhka 5 minutit, kõnni ning ära unusta harjutusi.

5. Planeeri enda tegevused
Selleks, et sinu töö oleks produktiivne ja hästi sooritatud koosta „to-do-list“. Nii on sul lihtsam aega planeerida ja kõik tööd õigeaegselt ära teha. Tööd aitab rööpas hoida kokkulepitud tähtajad, kindel vastutusvaldkond ja planeeritud tegevused.

6. Suhtle ülejäänud meeskonnaga
Koostöö hästi sujumiseks suhtle kolleegidega. Enne kaugtööle asumist tuleks nii juhi kui ka tiimiga kokku leppida kindlad reeglid, mille alusel kaugtööd tehakse – näiteks mis kellast mis kellani peab olema teistele kättesaadav ja mis kanaleid pidi saab kiireloomuliste küsimuste puhul ühendust.

7. Ära unusta puhata
Produktiivne saab olla siis, kui sul on energiat, oled hästi maganud ja toitud korralikult. Ergonoomiliselt õige kehaasend magades on küljeli. Püüa magada nii, et kael oleks toetatud. Proovi panna padi põlvede vahele, see tagab mugava ja loomuliku kehaasendi uinudes. Vähemalt tund enne magama minekut tasuks helendavatest pilgupüüdjatest eemale hoida. See aitab lihtsamini uinuda.

Jälgi neid nõuandeid, kui tööd on vaja teha kontorist eemal. Kaugtöö vajab head enesedistsipliini ja kõigile ei pruugi see sobida.


Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

13 soovitust, kuidas olla energiline ja tõsta töövõimet
Meie ei jaga su andmeid.